Wednesday, March 08, 2006



Månadens sponsor på Scrappiz är www.minneskatten.se Vi har blivit utmanade att göra layuoter med extra fokus på journaling och det är roligt. Jag tittade igenom mina första album för några dagar sen och det slog mig att jag saknade text på många sidor. Sån där tråkig text som säger vilken månad bilden är tagen och i vilket sammanhang är ovärderligt. Jag ska inte underskatta den typen av journaling i min fortsatta scrapping. Jag tänker ibland att det finns två slags scrapping - den mer konstnärliga och den som mest handlar om att dokumentera livet. Det är oftast roligast att scrappa de där bedårande layouterna och så växer högarna med kort som bara dokumenterar livet. Det är synd att det är så. Det borde lyftas fram mer i tidningar och på forum. Kanske ska det bli min nya mission!!!!
Dessa layouter är mina första denna sponsormånad.

4 comments:

Zarah said...

Det låter som en bra mission du skaffat dig - och med så vackra exempel torde missionerandet gå alldeles utmärkt. :)

Anonymous said...

Åh, vad roligt Malena. Kul att du tycker det är roligt.

webmosterhelene said...

Kikar in och beundrar dina underbara sidor!! Tycker ditt mission för framtiden låter bra! Håller med, vardagen är viktig att scrappa, men har glömt den lite på senaste tiden. Ska ta tag i det där igen! Kram

Malena said...

Du helene är ju min stora inspiration i detta!!!