Friday, February 02, 2007

Februari Månadspaket från Scrapaddicted





Janes månadspaket är alltid så inspirerande och detta paketet är inget undantag. Det innehåller romantiska papper från Basic Grey Blush och crispiga papper från We R Memorykeepers. Dessa två pappersorter är två kontraster fast grundtonerna matchar ändå varandra. På layouten 3 bröder med fruar har jag använt ett enfärgat papper från Blush och de mönstrade från WRMK. I paketet medföljer också ett paket Chipboardbokstäver och blommor.
När jag fick paketet och började bläddra bland bilderna visste jag inte alls vad för foton som passade till det rosa bruna. Jag fick Luciabilderna i min hand och tänkte att det är värt en chansning. Det är så knallig röd färg på dem som är nästan omöjlig att hitta och en layout med de färgerna blir också för mycket. Detta blev jag väldigt nöjd med för det tog upp det bruna från pepparkakorna och Miriam men softade ner det röda. En lärdom för det fortsatta scrappandet är att pröva nya färgkombinationer för att skapa harmoni och balans i sina layouter.

5 comments:

Anonymous said...

Vilken inspiration du bjuder på, jättevackra lo:s!

Anonymous said...

Fantastic layouts girl - I always love seeing your beautiful kids!!!

Anonymous said...

Hej!
såg när jag läste kommentarer i rosa-röd tävlingen att Du trodde det var en digital LO jag gjort. Vill bara ha sagt att det är det inte. Allt är scrappat "på riktigt". Pga av upplösningen ser det digitalt ut. Gå gärna in och klicka på den bild jag har på min blogg :-)
Med vänliga hälsningar Nina

Anonymous said...

..glömde ju att tillägga att jag tycker Du har gjort många jättefina inspirerande LO´s!!

Mvh
nina (ninaistockholm)

Jami said...

Your scrapbooking is still as wondrful as ever! Hope you are well! The children look very good. They are growing so quickly~ Not to mention just as beautiful as always!
Jami