Tuesday, December 30, 2008

10 favoritlayouter 2008

Jag har drygt 200 bilder på layouter i mappen för 2008 men ändå är det väldigt svårt att välja ut 10 favoriter. Jag tycker om alla men det är få som är som jag tycker extra mycket om. En del faller bort för att de ska publiceras eller har publicerats alldeles nyss. Det här är första gången jag gör en sån här lista för andra år har jag tyckt att inget var något särskilt. Men nu bestämde jag mig för att välja och vara stolt över det jag gjort.


Den här är galen blandning av färger både i fotot och layouten. Alla papper är från samma serie från Fancy Panths och det var så roligt att matcha och mixa de och göra en layout i min stil. Den här kan också få symbolisera glädjen i att jobba som designer och få uppdragsskapa. Jag har under året gjort de bästa layouterna med DT-paket.

Det här fotot är ett misslyckat foto från julen 2007 när blixten inte var påslagen. Resultatet visar ju precis så rörigt det är på julaftnar med julklappstutdelning. Tycker om papper och dekorationer också - rester från Scenic Route paketet som jag använt i stort sett allt ifrån.


Jag gillar det enkla och självklara. Jag önskar att jag gjorde fler såna här layouter för det är en stil som jag är mycket förtjust i.

Den här layoten gillar jag av samma anledning som ovan. Den tog 15 min att göra med matchande papper och tag från Heidi Swapp. Lite restthickers och handskriven journaling.

En tredje som är lika enkel och som tog ännu mindre tid att göra - ca 5 min. Minnet och en liten dokumentation om händelsen är det viktigaste sen tycker jag att det blev både snyggt och fränt med helheten.
Den här gillar jag för de varma färgernas skull och för att papperen inte direkt är min stil. Det är roligt att arbeta med murrigare färger, spets och blommor och ändå göra den till en layout värdig en tuff kille.

Scenic Route är en av mina absoluta favoriter bland papperstillverkare. Jag har frossat i olika bitar från serien Appletone och hade tänkt ett annat upplägg. Men så var min busiga dotter framme och ritade lite och det fick bli en layout på temat hennes busighet och hennes krumelur fick passa in i designen.


Rak och enkel med läckra färger. Jag har inspirerats av AnnaB och önskar att jag gjorde fler i den här stilen.

En helt annorlunda layout med väldigt romantiska papper. Jag har lagt ner arbete på att stämpla och klippa ut och göra slitna kanter.

Jag köpte en fotoskrivare i somras och det här var mitt första alster med mindre foton. Det var så roligt att leka med många foton på ett nytt sätt.

Jag är glad att jag tog mig den här tiden för jag inser nu vad jag ska prioritera under 2009 - snabba och enkla layouter.

2 comments:

Ellison said...

Underbara layouter allihopa! Gott Nytt År.

Anonymous said...

Men det är klart du ska vara stolt över dina layouter Malena! Det här är urfina sidor, precis som alla dina layouter.

Kram och gott nytt år.
//Emma