Monday, June 22, 2009

Två veckors paus är nu slut!

Jag behöver scrappa kontinuerligt för att må bra. Nu har jag inte packat upp grejer från min scraphelg hos Anna för två veckor sen. Det betyder att jag inte scrappat på så lång tid och det är rekord. Sist det hände var nog när vi hämtade Miriam 2004. Jag brukar känna abstinens och rastlöshet särskilt när jag är borta som på Torp och har tid över men i år har jag kunnat njuta av att bara strosa runt med barnen och prata med folk och gäster i vårt förtält. Jag har kollat mail en gång bara under hela veckan vilket också är rekord.

Helgen hos Anna var ju ruggigt produktiv och jag har skapat många saker som ska visas i olika sammanhang -skisser på Scrapaddicted och inlägg på Scrappiz. Dagens två layouter är just gjorde till Scrappiz. Det är dels att använda klockor vilket är så snyggt men som jag använder alldeles för sällan och så utmanade Petra oss att scrappa utifrån temat barnsånger. Jag gillar verkligen att göra enkla grafiska layouter som den med sången på. Jag har bara printat ut sångtexten och så två strippar papper. Fotot är ett sånt där härligt som inte har någon historia men som gör en glad. Att då kombinera med en av favoritsångerna just nu är så bra!!




No comments: