Tuesday, May 30, 2006

Scrapaddicteds månadspaket juni




Här kommer några layouter gjorda med material från nästa månads paket från Scrappaddicted. Papper från både Chatterbox och Urban Lily - två kontraster men väldigt inspirerande papper.
Har också prövat riktigt stort format på fotot och gillar det skarpt. Ville skriva massor på korten men blev så rädd för att göra fel. Jag framkallar hos www.crimson.se och där betalade jag 14 kr för ett foto i A4 storlek - kostar ju lika mycket som ett papper. Förmodligen kommer ni få se mer av detta.

Jag har också läst en bok: Step up your scrapbooking av Lisa Brown Caweny och hon använder mycket foton som bakgrunder till sina layouter. Jag har sett annonsen för denna bok många gånger och varje gång tänkt att den är inget för mig och dessutom är hon inte så känd. Jag hittade den på Bokus när jag skulle beställa en annan bok så slank den med och den är befriande att läsa. Hon har en mycket enkel stil med underbara foton som har fått mig som erfaren scrappare att slappna av och må bra. Det är inte galna och moderna layouter utan layouter för vanliga människor - såna som du och jag. Hon har heller inga layouter med barn utan det är hon och hennes man och deras liv och resor. Underbar bok som jag verkligen rekomenderar!!!

2 comments:

Linda Muhr said...

Underbara Los Malena!

Anonymous said...

Still making awesome layouts I see! Remember me Laura from ScrappingArts? I just stumbled on your blog and thought I'd pop over and say hi. Love the layouts, but you've always done incredible work and your photography is breath-taking. It's good to "see" you again.
Smiles,
Laura