Sunday, January 13, 2008

Använda spillbitar

På Scrappizbloggen har vi oftat pratat om att man har så mycket spillbitar av papper som man aldrig använder och det är ju faktiskt lite synd. Det finns många orsaker till det en är att det är svårt att ha de överskådliga och en annan är att man faktiskt är trött på de papperen när man redan har gjort några layouter med dem.

Då kom Sandra på att vi kunde byta bitar med varandra. Jag fick ett paket med papper från just Sandra och det var jätteroligt att ge sig i kast med utmaningen. Det var lätt för jag hade en begränsning i urvalet - jag skulle använda just de här papperen och inte alla spillbitar som jag äger. Jag insåg att det var en viktig aspekt och det är inte dumt att tvinga sig själv att begränsa materialet emellanåt. När man som jag har mycket material går helt enkelt mycket av tiden åt till att välja och inte kunna bestämma sig.


Här är mina två layouter med spillbitar. Först en där jag bara har plockat ihop så många bitar som jag kunde. Jag valde neutrala foton för att kunna leka med färgerna.

Nästa layout skapades med mest gröna papper och jag satte ihop de till ett nytt pappersark. Jag kapade sen det arket i två delar och satte mattor på.

3 comments:

Anonymous said...

Verkligen härliga LO:s!

Camilla Ekman said...

Underbara färger som vanligt! Jag har skickat en award vidare till dig i min blogg :-)

Anonymous said...

Himla kul idé det där med spillbitarna och riktigt snyggt blev det också!

Du har fått min "You make my day-award". Kika in hos mig om du undrar vad det är...:-)
Jag trivs i alla fall här på din blogg, och är en ständig besökare!