Thursday, January 03, 2008

Lite personliga layouter

Jag har skapat två layouter med mer personlig karaktär. Den ena är för en skiss på SWEscrapbook och den andra är till Scrappiz.

Båda handlar om mitt jobb och den höst som varit. Det har varit en positiv höst på många sätt och det känns skönt att ha fått det på pränt. Det är härligt att få göra layouter om tankar som liggar och gror i mig. Det handlar både om en lättnad i att få ut dem och att skapa något kreativt med tankarna som tema.




Texten på layouten:

Det här fotot är taget när jag är på väg hem från jobbet en helt vanlig fredag. Den här vyn har varit min följeslagare under hösten tillsammans med tankar om mitt jobb. Det har blivit en stund både innan arbetsdagen och när jag är på väg hem. Att reflektera så här har jag nog alltid gjort och oftast har det varit negativa tankar; en viss oro över dagen som ligger framför och vad som kan hända. Känslan när jag varit på väg hem har varit lättnad i stora mått. Hösten 2007 har varit annorlunda på många sätt och den här gråa trista bilden symbolisar detta nya. Det är en trist bild men ändå så rymmer den så mycket positivt. Känslan jag har haft om morgnarna har varit att det är ok; det kommer att bli en bra dag, jag har koll på läget, jag är duktig på det jag gör och jag trivs med mitt jobb. Jag kan inte säga att jag skuttar in på jobbet men det är med lugna stadiga steg jag lämnar bilen och går in. När jag sen är på väg hem så känner jag mig nöjd. Självklart är det skönt att ha avslutad en arbetsdag och vara på väg hem. Men känslan är inte flyktbetonad utan mer avslappnad och tillfreds. När allt kommer omkring är jag väldigt glad över att ha ett fast jobb med ok lön. Jag är glad över att ha ett arbete där jag får möjligheten att påverka och forma andra människor. Mitt arbete låter mig lära känna många fantastiska människor - både kollegor och elever och jag är väldigt tacksam för det.

1 comment:

Tussemaja said...

Vad härligt att kunna se tillbaka på dessa LO's... och att få känna sig stolt över sig själv! Trots att det kanske inte är toppenkanon alltjämt. De är härliga i sin enkelhet, men berättar så mycket.