Wednesday, July 23, 2008

Vi var på teater igår!

Min mamma bjöd oss på teater på Lerbäcks teater. De har en härlig utomhusscen där de sätter upp olika barnteatrar. I år var det Narnia som spelades. Det är så fantstiskt med teater när det är så här proffsigt gjort. Alla är superduktiga och det är enormt hög klass på hela uppsättningen. Det är enkelt utan mycket rekvesita men det gör inget för skådespelarna tar en med in i fantasivärlden ändå. De har också flera barn med i pjäsen som är helt enormt duktiga. Berättelsen om Narnia kan jag utan och innan och det är en av mina favoritböcker så detta blev en stark stund för mig. Jag blev jätteberörd liksom övriga familjen. Benjamin älskar att se teater och särskilt en sån här uppsättning med massa bra musik också. Har du vägarna förbi södra Närke gå och se den här pjäsen. Att scenen ligger naturskönt åkrar och träd runtomkring med kvällsol gör inte det hela sämre.


Idag skiner solen och vi ska åka till Bönergården och bada. Det är där vi alltid är när det är soligt fast i år har vi knappt varit där en enda gång så nu längtar vi!!!
















1 comment:

Anna Maria Niia said...

Vad kul att du och din familj har varit i Lerbäck! Bor du i trakten eller? Frågar för att jag själv bor i närheten av Lerbäck.

Kram