Friday, August 15, 2008

Jag är så stolt så att jag spricker

Min son är en riktig fisk i vattnet och har alltid varit det. Han har också gått i simskola och märkestagning i flera år och detta sker utomhus. I år var det dags för två veckor nu i början på augusti och ni vet ju hur vädret har varit. Det har både stormat, regnat och varit urkallt för de stackars simmarna. Trots det har han lyckats att ta Kandidaten.


Han har simmat 600 m vanligt, 300 ryggsim, 300 m klädsim, trampat vatten 3 min, flytit 3 min, djupdykt på 1,75 m, dykt 10 m på längden (fast han gjorde 11 m) och så livräddat med livboj och bogsering med händerna.


Det var på vippen att han inte skulle klara det. Klädsimmet var jobbigt och även flytning. Han har försökt och försökt men så sista gången så gjorde han det. Vilken kämpe!!!!


Idag var det avslutning och de fick krans, diplom och sitt märke. Jag är så stolt över honom och ni ser ju att han är liten - man ska inte klara sånt här när man är 7,5 år. Han är så lik mig i mycket men den här kämparglöden har han inte ärvt av mig. Vilken gåva att förvalta!!!



9 comments:

Anonymous said...

Åhh vilken duktig kille - som du imponeras jag av envisheten och "andan" eller vad man ska säga. Blir tårögd bara av att läsa om det! Jag var då inte 7½ år när jag tog Kandidaten, det är grymt bra!

Elisabeth said...

Grattis Benjamin!!! Vilken kämpe du är! Vi är jätteimponerade av dig!

Kram Elisabeth och Linnea

Anna said...

Wow blir riktigt impad. Bra att ha en sådan kämparglöd, bådar gott inför framtiden. :O)

Sommarkramen Anna

Monica said...

Åh, vad härligt! Stort grattis till en imponerande bedrift!

Anonymous said...

Klart att du ska vara stolt! Duktig kille och med den kämparandan kommer han att klara mycket.
Jag är superstolt över min dotter som överkommit sin rädsla för att trilla och numera kan cykla.
Man blir varm om mammahjärtat :)

Du gör så fiiina LO :)

anni said...

Oj! Benjamin verkar var en riktig liten fisk. Vilken insats att fixa det i den åldern! Jag brukar kika här hos dig ibland och nu har du en award från mig inne hos mig!

Anonymous said...

Wow, jag förstår att du är stolt! Det var ju inga lätta saker de skulle göra! Ha en bra helg!
Kram, Sandra

Unknown said...

Hej!
Vilken kille! Jag är jätteimponerad. Det är jag också av alla fina LO´n i din blogg. Jag blir så glad av dem. De är så varma och sprider sån glädje.
Tack för all inspiration du så generöst delar med dig.
Må så gott,
Katarina "amospersson"

Unknown said...

Hej Malena!
Tack för kommentaren i min nya blogg.
Du har en utmärkelse, som du gjort dig förtjänt av, att hämta i min blogg!
Trevlig kväll,
Katarina "amospersson"