Thursday, November 13, 2008

Julpapper och sorgsna tankar

Det har varit ett par hektiska och tunga veckor. Jag ska sammanfatta lite tankar om det tunga nån kväll snarast och försöka få ut det i en layout. Tankarna rör min pappa - det år 7 år sen min pappa gick bort och så förlorade en god vän sin man förra veckan - alldeles för tidigt. Jag inser igen vikten av att ta vara på det jag har och inte ta det för givet. Livet levs nu och är otroligt dyrbart. Jag har också läst en bok: Mig äger ingen av Åsa Linderborg Hon skriver om sin uppväxt och igen tänker jag på min egen far som inte längre är med oss. Min kärlek är så stor till honom och jag bär med mig minnet av honom varje dag. Jag litar helt på att han ser och känner mina tankar i sin himmel! Jag vill ha foton på honom från min barndom men vet inte hur mycket det finns.

Trots att det varit tungt scrappar jag på. Olika uppdrag har slutförts och jag ska visa resultaten här. Dels med sponsormaterial för Scrappiz räkning och lite andra tokiga projekt för vår blogg där. Sen har jag skapat flera layouter till en kurs jag hade förra veckan i Finspång. Så nu kommer det lite layouter och därmed blogguppdatering flera dagar på raken - bra va!

Jag börjar med lite julstämning genom Basic Greys fina julpapper för året. De kommer ifrån Scrapateljén som ni kan läsa mer om här. Som ni märker är det ett nytt format på layouterna. Jag fick papper som var klippta så här och jag blev så sugen på att göra layoutern i det lilla formatet så så blev det. Nu ska jag bara köpa lite plastfickor också så får de sitta med de andra layouterna i A 4 pärmen. Det blev mycket jul och lite sommar av dessa underbara papper.

























No comments: