Monday, November 24, 2008

Sjuk och kalas

Jag har varit sjuk i flera dagar och det är inte roligt. Fast jag behövde få koppla av hjärnan ett tag märkte jag. Jag blir så trött av att tänka hela tiden. Det är så mycket att hålla reda på som lärare både planeringar och uppgifter osv. Man måste också formulera sig bra varje dag och varje stund. Jag längtar efter att skriva och formulera mig och fila på orden men så fort jag sätter mig framför datorn eller med en penna i handen drar jag bara en suck av trötthet. Hjärnan orkar inte mer. Jag orkar inte ens svara på inlägg i forum eller på mail....

Hjärngympa för att få igång den trötta klumpen kanske???

I helgen har vi haft kalas för vår stora kille. Han fylller 8 i dec men vi firade nu. Han har länge tjatat om tv-spel och önskat och önskat. Fast han har å andra sidan inte trott att han skulle få det för hans föräldrar har pratat så negativt om fenomenet tv-spel och särskilt då Star Wars där man faktiskt skjuter.

Så här glad blev han när han fick sitt efterlängtade spel. Själva konsolen fick han dagen innan och vi hade plockat upp den och satt i tv:n men han upptäckte den inte trots att han satt en timme och tittade på barnprogram. Vi bad då honom att städa och damma tv:n och hyllan. Det gjorde han och suckade högt. Han dammade tv:n först sååå noggrannt och tyckte det räckte men vi sa att hyllorna också. Det stönandet hördes ut på gatan. Då hittade han handkontrollen och insåg att det faktiskt var ett Playstation där. Han dråsade i golvet och fick ont i huvudet av lycka. Kan ni gissa vad Benjamin har gjort i helgen??










2 comments:

Anonymous said...

vilken LYCKA! jag blir varm i hela kroppen av att bara titta på hans glädje!
Anki (mamma till Isac 7,5 år som också önskar sig star wars till jul......!)

http://merving.blogspot.com said...

Hehe vet precis hur det är. Min minsta fyller 5 den 14/12. Lego starwars är redan genom spelad men Lego Indiana Jones står på önskelistan.