Monday, December 28, 2009

2009 års scrapfavoriter

Jag har precis gått igenom mina layouter och valt ut 10 favoriter från året som gått. Det är som vanligt svårt för å ena sidan tycker jag att alla ser likadana ut och att ingen sticker ut mer än nån annan men å andra sidan är ju nöjd med nästan alla.
Men några är jag mer nöjd med och det är de här:

Jag gillar den enkla och rena designen med tydlig triangel. Kombinationen av turkost och orange är också oslagbart.


Den här är skapad efter en skiss av Helene och hon gjorde en tolkning också. Jag gillar fotot och molnen som regnar hjärtan. Jag gillar också de tankar jag skrivit ner på layouten.


När jag gjorde den här var jag frustrerad och arg på en jobbsituation. Den är skapad som terapi och jag kommer ihåg hur jag öste på vackra kärleksfulla saker. Och ju mer hjärtan jag klistrade dit ju bättre mådde jag.


Fotot kommer upp sen på mina favoritfoton och papperet var så perfekt. Det är en laoyout där jag knappt gjort något mer än att klistra dit fotot.


Jag skulle vilja scrappa med flera mindre foton oftare. Här har jag fått med en serie foton som visar vägen fram till målet, målet och lyckan över det. Jag gillar också den enkla designen som ändå är effektfull genom skrynklor och sömmare.

En annorlunda layout vad gäller färger för mig. Den är skapad som ett DT-uppdrag. Jag gillar journalingen som skapades genom siffror och remsor. Den handlar om hur vi har blivit familj allteftersom. Första siffran handlar om hur Peter och jag träffades, 2:an berättar om bröllop och sen hur vi fick barnen och 5:an om vår väntan på nästa familjemedlem.

Den här är totalt kopierad av en annons som var en utmaning på SWEscrap. Det var hemskt roligt att göra och så gillar jag texten väldigt mycket. Det är något jag verkligen lever efter och jag har många drömmar som jag njuter av att ha som små skatter i mitt inre.

Den här är skapad efter en skiss av Diana på SWEscrap. Det här är nog den laoyout jag är allra nöjdast med från året som gått.


Enkelt är bäst och att bara plocka fina dekorationer tillsammans med ett foto är guld! Att det dessutom var en del gamla dekorationer gör det hela ännu roligare.
Det bekräftar att jag hittat min stil och det är en påminnelse till mig själv att köpa det jag tycker om och inte bli stressad över att det inte blir använt på en gång. Förr eller senare kommer rätt layout.


Tjoff, tjoff sa det när jag gjorde den här och det är så jag gillar att scrappa. Det här är en sån layout som det finns många av. Jag har min stil och det syns när man tittar igenom ett års skörd.

9 comments:

Marie said...

Så roligt att få se alla dina favoriter och att få läsa vad du skriver om dem. Du har verkligen en härlig scrapstil, det känns som att fotona alltid komemr till sin rätt på dina layouter.

Karin B said...

Många snygga layouter Malena!

Gott nytt år!

Petra said...

De är underbara allihop! Det är verkligen din stil, precis så som jag tycker om att se dem.
Min personliga favorit i den här "högen" är Beauty. Den är så full av kärlek, så jag hade gissat att du haft en toppendag den dagen.
Gott Nytt År!
Kram / Petra

Karins fotoblogg said...

Oj, vad duktig du är! Jättefina layouter(visst heter det så?)och jättefina fotografier också!

Du undrade över min porträttbild med julgranen i bakgrunden. Det tog jag med mitt julklappsobjektiv som jag fick :) ett fast 50 mm, 1,8. Mina inställningar på kameran var f 2, 1/60 sek och jag hade en extern blixt på kameran som jag riktat snett bakåt upp i taket.

God fortsättning!

AnnaB said...

Så underbart fina....!!!!! Gott Nytt År till dig och familjen...!

Sollan said...

Helt underbara Lo´s allihop. Det lyser värme och kärlek på varenda ett. Myys!:)

Ellison said...

Otroligt fina allihopa! Kul att läsa lite om varje layout också! Gott nytt år!

Anonymous said...

Så jättefina Layouter!
Roligt också att du berättar lite om varje!
KatarinaR

Anci said...

Så superduktig du är!!! Dig kommer jag besöka lite oftare för att få inspiration nybörjare inom scrapbooking som jag är.
Kram Anci