Sunday, December 27, 2009

Vecka 52


Det här var julveckan full av förberedelser för julen och så själva firandet av den härliga högtiden. Det var mycket plock och städ för att göra julfint i vårt hus. Vi pysslade lite gott som pepparkakshus. Samtidigt var det underbart väder och isbanan blev spolad så Benjamin flyttade ut med skridskorna på. Miriam väntade varje dag på att posten skulle komma med julkort. Granen blev klädd och massor av julklappar fylldes på under den. Jag lyckades få möjlighet att ta julfoton av barnen på själva julafton. Det måste vara det faktum att det var julafton som gjorde det möjligt för jag bara sa att jag ville det och de följde med ut. Nästa foto är också taget på julafton då Benjamin bygger på en av sina julklappar. Samtidigt har han Guitar Hero gitarren runt halsen och fotot får symbolisera hur mycket han och Miriam lekt med varandra den här veckan. De har också återupptäckt sina tv-spel och haft många trevliga stunder tillsammans. En annan rolig lek var att välta den stora kartongen som min julklapp kom i. Peter har köpt ett massagebord till mig och jag blev väldigt glad och överraskad. Kartongen har de lekt med i tre dagar nu. Man kan också vända den upp och ner och gömma sig under - en mycket rolig lek! På söndagen fick vi härligt besök av Julia och hela fotot får symbolisera att den här veckan har vi suttit många långa stunder vid köksbordet med tända ljus och pratat. Det har varit med varandra, med släktingar, med barnen och med en vän.

No comments: