Wednesday, April 21, 2010

Sommar och semester med The Girl´s Paperie

The Girl's Paperie är ett nytt företag som har helt ljuvliga dubbelsidiga papper i sina två första kollektioner. Den ena serien heter och On Holiday och det är den jag har skapat med. Som namnet antyder har de tänkt att man kan använda papperen till semesteralster men det är inte det enda användningsområdet eftersom papperen inte har utpräglade resemönster.

Här hittar ni alla papper från The Girl's Paperie.

Först en poolbild från vår Turkietresa i höstas. Det här fotot är bara så där mysigt att jag ville bara scrappa det för att behålla känslan. Inte mycket journaling eller ens en titel vilket ibland inte behövs. Papperet Vintage Travel är helt underbart med sitt räknepappersutseende och lite melerat. På papperet längst ner finns en liten remsa som visar baksidan och den har jag klippt bort och satt i övre kanten. En liknande remsa klippte jag från ett papperet som heter Mixed Dot. Det är perfekt när man inte vill klippa sönder hela papperet utan just bara ha en liten remsa.

Dekorationer är underbara Badges från American Crafts. Kan man få för många? Nej!!! Just den här serien heter Day in the sun och passar perfekt till semesteribilderna. De här är väldigt lätta att använda då de har en liten klisterlapp på baksidan och layouterna blir inte för bulliga heller. De är lite tjockare än en knapp. Så har du inte provat gör det - du kommer att gilla dem!


Stranden finns ju även i Sverige. Här har jag använt en liten bit av papperet Days Away. Jag har valt att ha kvar den där lilla remsan i kanten för att det passade så bra med ett kontrastmönster där. Det går ju så snabbt att scrappa ockås när de redan sitter ihop.

Dekorationer är en till badges från förpackningen ovan. Den röda filtblomman hittar du här. De bruna bokstäverna heter Apartment Coffe Glossy Thickers och de röda är Alphabeans. Journalingcirkeln hittar du här.

1 comment:

Nathalie said...

Wow!
Du är ju helt fantastisk.
Vad mycket minnen du får ned och vilka häftiga bilder.
Otroligt! Vi får nog flytta till er så att jag får hänga på er scrapping...Jag blir verkligen sugen på att skapa när jag ser dina bilder.

Kram Nathalie