Thursday, April 15, 2010

Underbara Crate igen - skapat för Designat

Det känns lite tjatigt och kanske inte helt trovärdigt med idel lovord över att företags papper. MEN Crates senaste serier är något alldeles extra. De är så finstämda i färgerna och mönstren så att de i stort sett scrappar sig själva. Här hittar ni alla Crates mönstrade papper som är dubbelsidiga.

Min första layout är scrappad på Coco och som dekoration har jag använt journaling sprouts från Jillibean Soup. Jag har också stansat fjärilar i vit cardstock och duttat fluid chalk på kanterna. Titeln är skriven med alfastickers från Jillibean Soup.


Här har jag använt både fram och baksida av Ripple. Crates papper har en liten remsa längst ner med matchande mönster som jag inte vet om man ska ha kvar eller ej. På baksidan står det information om papperet osv. Jag valde här att behålla det för det gav något extra åt designen. Jag har valt att hålla layouten enkel och titeln utgörs av en gummidekoration från Basic Grey. Jag valde att lägga till rött som accentfärg i form av fotomatta och hjärta.

Det här fotot är ett foto som jag kan använda till vilken layout som helst. Det har hängt med ett tag men nu scrappade jag det och texten runt fotot handlar om vad som gör att min son mår bra.

//

No comments: