Tuesday, September 25, 2007

Oktober månadspaket 2007

Oktober månadspaket från Scrapaddicted innehåller papper, band och rubons från Love Elsie samt papper från Dream Street Papers. Det är ju mina favoritföretag båda två så det kanske är därför det blev så tokmycket skapat denna månad. Elsies papper har temat hus och hem och det passade så bra att scrappa bilder från när vi målade huset med skylift. Det är en layout till vårt familjealbum och två till barnen.

12 x 12 layouten är mycket inspirerad av en av AnnaB:s layouter. Jag snodde mycket av upplägget och hennes layout blev tom en räddning när jag hade klantat det och satt dit det självhäftande tygpapperet på fel ställe. Jag försökt gno bort limresterna men det gick inte så det fick döljas med lite overlay. Kan säga att det är mycket annat som också sitter där det sitter för att just dölja fel.......det kanske kan bli en egen scrapstil??


De andra layouterna är bara snabba sommarminnen. En kväll i juli när vi var på hemväg från lillkusin Moas 2 - årskalas var det så fantastiskt ljus och jag fick barnen att gå ut och ställa sig i åkern. Jag valde att göra två lika layouter till barnens album och har kommit på att det inte finns så mycket kort på det andra syskonet. Så detta blev en liten hyllning till storebror och lillasyster.


Sen är det Miriam som gjort en egen drink som skulle drickas sittandes på köksbänken med cykelhjälm. Fast det är klart - så här gör ju vi alltid i vår familj!


Sista layouten handlar om favoritglassen från sommaren som gjorde att man blev blå och tungan.

5 comments:

Annika W said...

Underbara layouter, underbara ungar - underbara Malena!

Anonymous said...

Du är så otroligt produktiv och gör så kanonsnygga LOs! Vi ses i helgen!

Lisbet said...

Tänkte jag skulle ta en tur runt och vila ögonen på de fina alster som finns ute på nätet och fastnade en stund på din sida. Vilka bedårande vackra LO´s

Ha en skön dag

Lilo said...

Ja... men visst var det er jag såg sittandes på en bänk med hjälmar på huvudet när ni drack festis på Grönan i somras? ;) Skoja bara! Härliga layouter och som vanligt jättefina foton!!!

Anonymous said...

Så vackra de två på syskonen. Enkla layouter, men så otroligt talande. De andra är ockå otroligt snygga men de två fastnade jag verkligen för!