Sunday, February 24, 2008

Tape är läckert och roligt!

En av mina favoritdekorationer sen länge är tape. För två år sen lite drygt kom Heidi Swapp ut med tape som jag har flera rullar av. Nu har Prima släppt några olika rullar tape som de kallar Chrystal Line. Deras tape är genomskinlig med diskret mönster på. Man köper den i trepack med en hållare till och hos Scrapaddicted finns den i två färgställningar.

Mina rullar är röda och bruna för det gillar jag!
Anna Stenman fick andra färger och har också gjort massa läckert.

Här har jag använt en rödprickig tape som är perfekt för att skapa det där lilla extra. När jag gjorde denna till Scrappizbloggen hade jag inte en tanke på att använda tape men så var det lite tomt på kanterna så det passade så bra.

Min sötaste pepparkaksgumma har legat på scrapbordet länge och jag har provat alla möjliga papper men så jag har fått lägga undan fotot igen. Det här bruna papperet från Creativ Cafe var precis lagom diskret. Layouten fick bli enkel med bara tape och hjärta som dekoration.


En av rullarna i förpackningen har en text ifrån 1 Kor 13 - kärlekens lov. Jag valde att göra en layout med den som tema. Texten är en uppmaning till min son att komma ihåg dessa ord.

Den sista layouten levde sitt eget liv. Jag hade inte alls tänkt att den skulle bli så rak och grafisk men det vill den visst. Ett underbart foto från i höstas som inte behöver så mycket text. Den lilla tagen säger Celebrat everyday life och det är så bra uppmaning. Här har jag använt den prickiga tapen igen.

Övriga papper och dekorationer kommer mestadels från Creative Cafe Spirit som finns hos Scrapaddicted.

3 comments:

Hannut said...

Snygga layouter!Kul att du hittade mig!Alltid kul att få fler att prata med via bloggen. ja, jag älskar akrylfärgen...Nu försöker jag hitta på lite olika sätt att använda den, har du något förslag? Ha det bra!Kramar//Hanna

Anna said...

De är sååå snygga dina layouter !

Vårkramen Anna

Annika W said...

Verligen härliga sidor! Jag blir alltid så inspirerad av din glädje!