Thursday, February 28, 2008

Hugs n Kisses från Dream Street Papers

Dream Street Papers släpper alltid olika serier med olika designers. Det är spännande med olika karaktärer på papper i från samma företag. Här finns alla papper från Dream Street Papers. Den här serien heter Hugs n Kisses och har kärlekstema. Det är ett busigt set med papper med klara och fräcka färger. Detta var papper som jag inte hade tänkt köpa men blev tokkär när jag fick hem dem. Det är grönturkost, brunt och rosa och genom alla papper går post och brevtema. Jag valde att vara frimodig i färgkombinationerna och även använda papperen till foton på Benjamin.


Ett av papperen är inte ett papper utan består av flera utklippsfigurer. Det är ett kuvert, en liten ask, små frimärken och rutor. Figurerna är dubbelsidiga och går att använda på många sätt. Jag ville inte göra brev men valde att använda den biten med rosa linjerade biten på layouten med Miriam som pussas. Den lilla asken består av rosa mönstrat papper med hjärtan på som inte finns någon annanstans och jag som älskar småbitar klippte sönder det och använde på mina layouter. Först trodde jag inte att jag skulle använda något av det här arket men när mina fyra layouter var klara fanns det inte mycket kvar. Här har jag stämplat med bubbelplast och klippt ut frimärkena från papperet ovan. Jag har stämplat med en stämpel från Easer vilket ännu mer förstärker brevtemat. Du hittar stämpeln här.Blomman hittar du här och bradsen här.
Här har jag också använt små bitar från urklippsarket. En av rutorna är smårutig med stämplad text to: och from: Det passade inte in just på mina layouter men jag blev så inspirerad att jag plockade fram mina magnetstämplar och skrev och för att använda i min titel. Det är så fränt att man blir så inspirerad av produkter och särskilt produkter som man inte tror man gillar.De små fåglarna är för söta och jag skulle vilja ha massa av dem. De är urklippta från ett av papperen och en liten bit frill fick förstärka effekten. Även Love Ya! är urklippt från samma papper och jag har klippt isär för att få texten lite smalare. Jag tror inte någon av färgerna matchar men det gör liksom inget. Våga prova och leka du med!!!/Malena

5 comments:

Anonymous said...

Härliga layouter, som vanligt!! Du använder så många fantastiska färger, jag blir riktigt glad av att se dem!

Anonymous said...

mmmmm... alldeles alldeles uuuunderbara

Anonymous said...

oj oj vad de pappren va snygga!Lovely lo´s som gör att jag måste köpa och scrappa dem oxså =)

kramkram AnnaG

www.annag.blogg.se

Anna said...

De är underbart lekfulla layouterna.

Tror bestämt vi tycker lika med att matcha papper och foton. De behöver inte alltid matcha, vill man ha just de fotona och papperna ihop så vill man!

Tack för kommentarerna om mina senaste layouter. Jag gräver djupt bland mina gamla papper, riktit kul faktiskt.

Vårkramen Anna

Nina said...

Superfina layouter, Malena! Jepp, jag måste nog också köpa de där papperna.... ;)