Thursday, July 09, 2009

Årets höjdpunkt

Eller i alla fall en av flera härliga upplevelser gick av stapeln igår. Det var dags för sommarens föreställning på Lerbäcks Teater. I år var det Emil som dramatiserades på ett fantastiskt sätt. Jag har sett teater, filmer, lyssnat på band och läst böcker så jag tänkte när vi var på väg dit att det här blir ju något jag känner igen. Med andra ord var förväntningarna inte jättehöga men jag blev knockad i första scenen. De har verkligen lyckats att skapa något nytt och eget av historierna. De är mästare på att använda lite rekvesita och ändå berätta historier som trollbinder. De har en mycket hög klass på musiken genom sina proffsmusiker i ensemblen. Helt oslagbart var det när Alfred sjöng "Jag en fattig bonddräng..." bara acckompanjerad av tvättbräda, såg i trästock och lie. Ljuden av dessa "instrument" blev kompet till sången. Svårt att beskriva.



Bor du i närheten så åk till Lerbäcks Teater. Det är kanon!!

No comments: