Wednesday, July 08, 2009

Lily Bee för Designat

Mitt första uppdrag för butiken Designat var en riktig inspirationskick. Jag fick ett paket i måndags och på måndagkväll hade jag gjort 6 st layouter och igår gjorde jag en till. Det var så roligt och härligt att bara spruta ur sig skapande. Jag visar idag layouterna i A4 storlek och så kommer de stora layouterna sen.
Kolla in Designats sortiment - det är mycket läckerheter och mer är på ingång!!! Och handlar du idag får du dessutom 15% rabatt.
Den här serien från nya företaget Lily Bee är helt fantstiskt underbara att jobba med. Det är papper som verkligen kickar igång inspirationen. Tillsammans med dekorationer och bokstäver från American Crafts kan det inte bli bättre.Här finns alla papper och dekorationer från Lily Bee. Serierna innehåller flera dubbelsidiga papper men också två diecut ark. Det ena med bårder, fotohörn och klamrar medan det andra består av mindre papper med scalloped kant.
Dekorationerna kommer i en förpackning med 6 st och de har en klisterdutt på baksidan så det är lätt att använda. De är tillverkade i olika material som tyg, foam, vinyl osv. Mycket användbara och prisvärda.

Bokstäver av olika slag hittar du här.
Papperet heter Paris och det röda som sticker fram vit fotot är baksidan. Jag har använt en bit kollegieblock som fotomatta. Titeln är puffythickers och mini alphabet stickers. Molnet är modifierat lite - jag tog bort blixten för jag tyckte inte den passade och det gick så bra så!

Dessa papper ville ha poolbilder. Det är en fantastisk turkos färg på papperet som heter Stella. Jag har också dekorerat med en bit tyll i färgen splash som passade perfekt. Det var svårt att få dit mina bokstäver så jag fäste de på en bit OH-plast som jag sen limmade dit över tyllen. Det syns inte sen när det sitter i en plastficka.
Här ser du en närbild på tyllen och i kanten ser du OH-plasten.


Nästa poolbild fick en bagkrund av Kraft cardstock. Det är ett papper som ger ett så rent uttryck åt andra papper och färger. Remsorna är bårder från diecutarket.
Här har jag använt papperet som heter Handmade. Det var så härligt vårgrönt. Jag har också använt ett av de mindre papperen med scalloped kant. Jag brukar ofta blanda olika bokstäver i min titel. Här är det både puffy och vinylthickers med enkla stickers och små bokstavstickers. Den turkosa blomman är från American Craft. Jag målade med vit akrylfärg för att texten skulle synas bättre. Till sist la jag till det rosa bandet för att fånga upp det rosa från blomman och de små rosa detaljerna i min sons tröja.

2 comments:

Cornelia said...

Heeeelt underbara!!!!
Ha en fortsatt mysig sommar!!

Therese said...

finfina layouter och underbara foton som alltid! :)