Saturday, April 18, 2009

KI Memories Friends hos Scrapaddicted

KI Memories har sedan jag började med Scrapbooking varit ett av mina favoritmärken. De är alltid lekfulla och färgglada. Nu har de släppt sina nya serier i paket som Scrapaddicted har i sin shop till bra pris. Varje paket innehåller 9 olika papper: tre med glitterdetaljer, två enfärgade och fyra mönstrade. Jag har skapat med serien Friends och ett ark med epoxystickers som hör till serien. Eftersom temat på papperen är vänskap blev det också temat på flera av mina layouter.

Det är vår när studsmattan åker fram. Det är också lek och härlig gemenskap att hoppa tillsammans. Jag gillade verkligen de färgglada snirklorna på papperet. Det är ett typiskt KI mönster som passar till livet.

En layout med ett av alla mina veckofoton. Det var den första vårveckan vilket gjorde att fina pastellfärger och blommor passade bra. Blommorna är klippta ur ett av de glittriga papperen. Jag placerade epoxyord som en ram runt layouten.

Ett av papperen är täckt av vänskapsord på en härlig bakgrund i orange. Jag tycker så mycket om fotot på mina barn som sover ihop och det orange passade till täcket. Jag skrev en lång titel med olika vita thickers och ett rött hjärta fick skapa kontrast och understryka kärleken.

Här är sonen och hans bästa kompis. Fotot är så coolt med Benjamins nöjda och glada min och kompisen bakom. Layouten är enkel med två mönstrade papper och två av de härliga stickersorden. Det vita som orden sitter på är ett avrivet kort från en bibliotekskort. Den lilla blomman i hörnet på fotot finns också på stickersarket.

1 comment:

Saawan said...

SÅ snygga, fastnade för det orange pappret. Tänk, jag gillade inte alls orange innan vi fick barn men sonen har en massa orange kläder nu och det är ju jag som köpt dem, hahaha.