Sunday, April 26, 2009

Vecka 17


Jag förstår inte att det fortfarande fungerar att ta foton varje vecka. Jag glömmer ibland och måste tänka till lite men samtidigt är det som ett beroende att göra min veckobild och sammanfatta vår vardag.Jag inser också hur vårt liv förändras under veckorna. Den här veckan är nästan alla bilder utomhusbilder och det märks vår, sol och blommor på alla. Jag ser fram emot att få se mer och mer grönska ju mer sommar vi får!

Barnen leker ute hela tiden. De cyklar, bygger, går på promenad med dockvagnen eller bara är. Fotbollsträningen började den här veckan utomhus och det var riktigt kallt i tisdags. Men det går ju att spela fotboll i mössa också. I helgen har vi varit hos farmor och farfar. Där fanns det många härliga vitsippsängar. Jag mutade barnen för fotografering och jag fick några fina bilder. Jag insåg också några saker som jag måste jobba med när det gäller fotograferandet så det är bara att köpa in fler mutor och ta med barnen ut snart igen. Ser ni att tom jag fångades av kameran. Det är Miriam som tagit och det är jättebra. De är så duktiga båda två att kolla skärpan och få en bra bild. Denna bild är beskuren från liggande men jag ska visa en riktig bild sen. Den sista bilden får symbolisera bilåkandet som slutade idag med ett kräkanfall på motorvägen. Lillstumpan blev dålig och hade inget att kräkas i. Det var bara att torka överallt. Jag var ensam med barnen men de är suveräna när det väl gäller - och jag med kanske. Jag var så lugn och sansad trots att man står på motorvägskanten med två barn. Hoppas det går över snart och inte fler i familjen fått hennes baciller.

No comments: