Wednesday, August 19, 2009

Nikki Sivil för Designat

Nikki Sivil är ett nytt företag med många läckra produkter i sitt sortiment. Jag har skapat med serien My Sweet Cherry Pie med papper i varma färger. Här finns alla papper från Nikki Sivil.

Första layouten fick bli med Benjamins skolfoton. Det lekfulla papperet med alla cirklar är så mysigt. Det finns en journalingruta på ett diecutark i samma stil som jag använt här också. Bokstäverna på den här liksom flera andra layouterna kommer från Lily Been Soup. De finns i många färger och är fantastiska att använda. Dessutom har de ett bra pris. Här finns de att köpa.


Min egen Cherry Pie passade så bra till de här papperen. Jag blev störtkär i körsbärsträden som finns i olika storlekar och former. Dels finns det på ett diecutsark. På det arket finns det ett kort som är färdigt med ett körsbärsträd på. Jag valde att klippa ut det med. På ett av de mönstrade papperen finns det ett stort körsbärsträd som jag också klippte ut. På ett tredje papper finns det stripar i olika mönster bla en rad med körsbärsträd - så det fick bli ett litet träd också. Inspirationen till designen på den här layouten fick jag från det där kortet på diecutsarket. På fotot sitter ett litet körsbär från Sassafras Lass som du hittar här.
Ett av arken i serien har en härlig scalloped kant. När jag placerade ut fotot visste jag först inte vad jag skulle göra med tomrummet bredvid. När den hade legat och mognat visste jag att utrymmet var till för journaling. Jag lekte med bokstäverna som jag läst i en bok av Heidi Swapp. Resultatet blev över förväntan och det var väldigt lätt. Dekorationerna kommer från Die Cut arket och Felties arket som körsbäret ovan.

Det här gula papperat hade från börja ett träd i kanten. Jag hade tänkt att skapa med hela papperet först men så ville ju trädet till en annan layout. Det gula är fantastiskt och passade så bra till fotot från sommarens badtunnefest. Jag har stämplat med en stämpel från Unity Stamp of the Month majkitet som finns här. Jag är så glad för stämplar som är scrapvänliga.

Sista layouten är en mix av en strip och utklippta figurer och så de underbara bokstäverna.
Nikki Sivil har skapat lekfulla papper och dekorationer som släpper loss kreativiteten. Jag ser fram emot nya serier från det här företaget.

No comments: