Tuesday, August 11, 2009

Vecka 31


Jag var lite rädd att vecka 31 skulle bli min första ofullständiga vecka. På nåt konstigt sätt tog jag alldeles för lite foton den veckan trots att det var en ledig vecka med ok väder. Men idag så räddade mannen mig genom att fota Miriam på hans jobb -det var nämligen hennes aktivitet två dagar den veckan. Så nu tuffar vi på vidare i året med 10 bilder i veckan.

Veckans första bild föreställer Peter som pysslar halsband åt Miriam. Hon fick ett pysselset i present och jag tyckte att han lika väl som jag kunde göra halsbanden. Det blev så fina fotohalsband! Miriam har sin egen dator på jobbet och där sitte man och grejar och dricker cola. Inte undra på att hon ville vara med två dagar. Vi hämtade också det sista viktiga papperet för vår adoption på kommunhuset. Det skulle sen postas upp till Stockholm. Skönt att ha allt klart nu och bara vänta. Ni ser vilken liten donnna vi har i familjen; rosa linne, rosa kjol och så guldskor. Vi gjorde en härlig cykeltur i kvällssolen som resulterade i många härliga foton. I växthuset är det skördetid. Gurkor i massor och tomaterna börjar ta färg. Benjamin gick på cirkusskola hela veckan mellan 10 och 15. På fredagen var det avslutning med lite uppvisning. De fick träna på att jonglera, göra volter, cykla på enhjuling m.m. Det passade Benjamin perfekt. På lördagen var jag på bröllop och övriga familjen spenderade helgen hos kusinerna.

2 comments:

Anonymous said...

Lycka till och hoppas att väntan på lillebror/syster inte blir allt för lång och jobbig!
Mvh Anki Hellborg, mamma till Isac, också född i SA.

Ett Vitare Hem said...

Åh vännen jag håller tummarna för att ni inte behver vänta så länge på barnbesked! Spännande!
Kramis/LenaS