Sunday, August 30, 2009

Vecka 35


Det börjar gå mot höst men än så är det grönt och trädgården frodas. Gräset växer så det knakar och Peter fick äran att gå ett varv i trädgården. Växthuset ger fortfarande gurka även om det sjunger på sista versen och så växer det squash i mängder. Jag steker och äter till allt! Barnen cyklar varje dag och här har de lånat grannens hopp. Benjamin har haft sina första slöjdlektioner och redan är han klar med en tärning - han tycker det är så roligt!
För tre år sen hade jag en dröm om att ha en vit klimatis slingrande i äppelträdet. Jag planterade en efter alla konstens regler men det trivdes inte. Året efter var den död men så förra året kom det ett skott som ett mirakel. I år har skottet vuxit sig stort och nu blommar det i trädet precis som jag drömde om!
Benjamin har flera kompisar runt omkring i grannskapet - det är verkligen härligt.
I fredags började vi projektet städa Miriams rum vilket inte är populärt. Men vi hade en mysig stund tillsammans i röran och det blev lite bättre. I lördags var jag iväg på en svamputflykt med gott resultat. Miriam var och tränade fotboll och så en sista bild på helgfrukostar. Det är så härligt att sitta alla tillsammans och äta ägg, bacon, ost, mackor, fil, mjölk, flingor och annat som man vill ha. Det är familjekvalitet!

No comments: