Sunday, October 04, 2009

Basic Grey Indian Summer från Designat

Innan vi åkte på semester fick jag ett härligt paket från Camilla och Designat så jag kunde scrappa lite på hotellrummet. Det är ju svårt att vara utan scrap i två veckor när man är fullständigt beroende.

Basic Greys Indian Summer är en fantastisk höstserie i varma färger. Basic Greys serier innehåller alltid många olika mönstrade papper och passande dekorationer allt är lika fantastiskt. Här finns hela serien med stickers, bokstäver, journalingrutor och papper.

Serien har ett ganska tydligt hösttema genom texter och löv men på mina layouter ser ni bara sensommarlayouter. Det är något alldeles extra med färgerna som passar till ljuset som finns i Sverige sensommarkvällar; det där mustiga varma ljuset som målar allt i guld.

Flera av papperen är nästan enfärgade - det är bara ett svagt lövmönster i bakgrunden. Papper av det slaget är så enkelt att arbeta med; bakgrunden har liv av sig själv och det behövs bara lite dekorationer för att gör det komplett.
Prova serien du med och jag lovar att du inte kommer att bli besviken!


Varje sommar tar jag foton på barnen på vår badplats. Det är roligt att se hur barnen växer och förändras. Jag brukar scrappa de fotona med papper från serie. Här är busdottern som fick en bakgrund med papperet som heter Emberglowe. Bokstäverna är både från arket med Elementstickers och bokstavsarket. Jag valde att blanda bokstäver i olika modell för att skapa lite mer bus och liv. Den underbara filtdekorationen heter woolies och är i flera lager med blingstenar, bara att sätta dit.

Sonen fick lite mer dova färger med en brun bakgrund som heter Dogwood. Bladrankan kommer ifrån arket med Elementstickers. Blomman är en woolies och var från början ett träd som jag kapade.

Kvällsol i ett gräsdike. Bakgrundspapperet heter Woodrose och jag har dekorerat med en grön rubon från en annan serie från Basic Grey, några fjärilar och gröna blingstenar.

En badkväll i kvällsolen med helt magiskt ljus. Bakgrundspapperet heter Maize. Bladranka från Elementstickers och blomman är en woolies. Ett vitt hjärta från Heidi Swapp fick skapa kontrast och kärlek.

4 comments:

Cissi said...

Jättefina layouter. Tänkte höra med dej, du scrappar ju a4. Hur förvarar du dina a4 layouter????
Kram Cissi

Sara said...

Vilka ljuvligt somriga layouter!! Fina foton som vanligt. :-)
//Sara

Anonymous said...

underbara LO:s, som vanligt!
har saknat dina uppdateringar när ni hade semester!
Hoppas ni hade det skönt och att ni är utvilade nu!

//Anki H

Tvillingmamma Lotta said...

Åh, va mycket fint!
Papprena är ju underbara!