Wednesday, October 07, 2009

Mer Indian Summer för Designat

Det går att skapa så mycket fint med Basic Greys Indian Summer collection. Serien som består av många mönstrade papper och dekorationer passar till alla delar av livet. I måndags var det kvällsol och sommarkänsla och idag är det vardagslivet som har blivit scrappat.


Här har jag dokumenterat en vanlig dag i vårt vardagsrum. Det är så här det ofta ser ut hemma hos oss: tvätt som ska sorteras, posthögar, två trötta barn som tittar på tv. Jag har klistrat bokstäverna på vitt papper och sen klippt ut dem så att de står ut mer på den mörka bakgrunden. Den fina fågeln är en woolie. Alla papper och dekorationer till den här serien finns här.

Många av papperen har mycket mönster med motiv från naturen. De är mustiga och härliga så jag ville ha med så mycket som möjligt på en layout. Jag stansade ut 4 cirklar från 4 olika papper. Jag valde vit bakgrund för att de skulle stå ut mer. Titeln skapades av två dymoremsor och klamrar från arket med elementstickers. Lövet är en woolie.

1 comment:

Johanna said...

Underbara LOs!