Sunday, May 25, 2008

Fjärilsfrossa


Jag har fastnat totalt för Formas underbara fjäril. Den är så naturtrogen med många detaljer somtidigt som den är både lättstämplad och lättklippt. Jag har här stämplat den med en Versamark dyna som ger ett genomskinligt tryck. Färgerna jag använt är torrchalks som jag inte använt mycket i min scrappingkarriär. De här är extrafina då de skimrar härligt. Jag fick vara väldigt lätt på handen för att få fram detaljerna i trycket. Kroppen har jag stämplat med svart dyna, klippt ut och satt dit. Jag stämplade och klippte massor och så fick det bli en layout där jag frossade i underbara fjärilar. Här finns fjärilen och torrchalks.
De mönstrade papperen hittar du också hos Forma Hantverk.

2 comments:

Anna-Carin said...

Wow, du gör till och med en inbiten "ickestämplare" som mig sugen på den där fjärilen.

Kanonfin layout!

Annika W said...

Du är otrolig Malena! Jag blir alltid så sugen på att scrappa när jag ser dina enkla och ändå sagolika layouter! Även fast klockan är läggdags för länge sen! Och det är klart att man väljer vilken glass barnen får äta! Vaddå? Skadad?? Nä, inte jag inte!