Wednesday, May 14, 2008

Simma lungt by Theresa

Theresa Pysselgumman har gjort en härlig sommarserie med temat Simma lugnt. Det är fiskar, vatten, strand, näckrosor och trollsländor. Det är papper med allt som den svenska sommaren rymmer. Jag fick skapa med dessa papper som finns att köpa hos Scrapaddicted och det var härligt fast nu längtar jag till sommaren...

Vattenfoton blir det gott av i vår familj då vatten är bland det roligaste som finns. Benjamin älskar att bada och busa och det är här några galna foton från i somras. Jag har lekt med tre olika papper från serien. Bokstäver är olika stickers och thickers. Jag har också hittat mina magnetstämplar. I hörnet en rubon från Hamblys.

Mera vatten med gamla foton från sommaren 2004. Jag hade skurit papperet för smalt så därför fick det bli en kant av frills. Jag bubblade till papperet lite extra med bubbelplast och stämpeldyna. Jag stämplade trollsländor för på just de här orange bitarna fanns det inga. Stämplarna kommer från Wild Things från Gelatin. Jag har sett flera häfta band lite knövligt så nu gjorde jag det med. Jag klippte också ut en vit swirl från en annan bit papper.

Till Torp har vi åkt de senaste två åren för att fira midsommar och det är en tradition vi alla älskar i familjen. Sist tog jag det här fotot när vi var på väg hem. Torp ligger så vackert på Närkeslätten och alla husvagnstaken gör mig full av förväntan. För er oinvigda i detta frikyrkofenomen är det möten där varje midsommarvecka och mötena hålls i den stora ladan till vänster på bilden. Det är en tradition som är 130 är gammal. Det finns möten och seminarier hela dygnet (nästan) och för alla åldrar. Det är en andningspaus och ett påfyllningshål för alla och vi längtar hela året till den här veckan.

Jag har stämplat gräs och blommor med distressink och klippt ut. Det blev romantiskt med tag och spets för det passade bra till bilden och papperet. Papperet har vit mönster i kanterna men det försvann när jag klippte ner den för att få med en ram runt. Jag kompenserade det genom att använda edgescrappern runt om och så en maskinsöm för att förstärka det vita.

2 comments:

Malin/malwa said...

Vilka läckra papper! Och vilken underbart härligt somrig LO "På Torp" är. Svensk sommar i 12x12tums-förpackning! :-)

Anonymous said...

Men hej - surfade in för att se vad du hittar på med nya kameran. Grattis till den! Fick se att du scrappat med "simma lugnt", så kul att de dig göra det. Tack.

Hoppas sommaren är god, ser i alla fall att det sprutar fina layouter som vanligt.

Kram från Theresa