Thursday, November 05, 2009

Lite veckobilder scrappade

Jag har legat lite efter med scrappandet av mina veckobilder så en av dagarna som jag hade hemma nyss blev det lite löpande band scrapping. Det måste få bli så för att det överhuvudtaget ska bli av att scrappa alla de bilderna.


Den här visades på Scrappiz här i veckan som ett tips på hur man kan använda masker. Jag köper masker tex som den här från Heidi Swapp och använder den som den är. Jag älskar svarta plastdekorationer och då är maskerna perfekta. Jag har här lagt till lite blommor på grenen för att ge den extra vårkänsla.


Den här layoten består av en stor läcker overlayt som jag fått av Camilla på Designat för hon tyckte den passade mig. UJag limmade dit den på rosa cardstock. Den fick vara med på mitt fotoprojekt för året. Siffrorna uppe hörnet är ifrån ett diecutsark och de satte jag dit för att det var lite tomt där. Min första känsla när jag gjort den här layouten var att jag hade förstört den fina overlayen men som vanligt får man mer distans till det efter några dagar.


Här har jag frossat i massa stickers från Basic Grey som jag hade på ett stort ark. På neutral bakgrund kan man ta i rejält med både mönster och färger. Journalingrutan är från Sassafras Lass.

1 comment:

nancy said...

Gud vad du e duktig önskade att jag oxå hade gjort som du veckokorts collage.
Jätte snyggt.
Kram