Sunday, November 22, 2009

Vecka 47


Veckan som gått har verkligen varit mörk och regnig. Mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem. Det har varit trötta barn och trötta föräldrar därav fotot på kuddarna i sängen. Jag såg här att Diana hade tagit kort på sin trappa och hon uttryckte en glädje över att bo i hus. Den glädjen delar jag med samt att jag tycker väldigt mycket om vår trappa som är sliten och medfaren. Här har det gått massor av fötter sen huset byggdes. Jag tänker mycket på det när jag går upp och ner på trappstegen som vi aldrig kommer slipa och måla. Barnens favoritfrukt nummer 1 är mandariner och nu börjar det komma fina frukter i affärn. Det har ätits mycket lax i veckan och det betyder kalas för katterna. Jag var hos frissan och klippte och la i lite svarta slingor. Som vanligt var det underbart särskilt en regnig kväll i november.
Lördagen var stora kalasdagen här hemma då Benjamin tog emot gratulationer från släkten. Han har tre veckor kvar till födelsedagen men det passar bättre nu.
Solen var framme på lördagen också och vi tog en härlig promenad runt byn. På söndagkvällen fångade jag denna brud dansandes och sjungandes i köket.

No comments: