Wednesday, November 11, 2009

Mera lucia med Jilliben Soup från Designat

Idag blir lucia med Benjamin i fokus. Förra veckan visade jag layouter med samma foto. Till de här layouterna har jag valt olika foton från samma tillfälle. Även om layouterna sitter i olika album så gör det inget att det är olika foton. Båda fotona berättar om luciaminnet med olika infallsvinkel. Man kan inte scrappa alla minnen eller foton utan man får plocka med sig nedslag i livets resa.


Två foton med tomtar i fokus. Bakgrundspapperet heter Red Macaroni. Det är rött mönster på kraftbakgrund. Jag har också använt en bit av Red Sugar. Rubriken är gjord av vinylthickers och bradsen är av märket Imaginisce.


På nästa layout är det blockflöjtsframträdandet som får bli centrum. Bakgrunden heter Can beef consommé. Rubriken är samma thickers som ovan. Jag har lagt ihop två stycken journaling sprouts för att få det som en dekoration istället för en plats för journaling. Jag har också klippt ut två fåglar från Pinch christmas cheer.

No comments: