Saturday, April 05, 2008

Jag är numera kortmakare

Ja ni läste rätt - jag har kommit till det läget i mitt skapande att jag även lägger till kortmakeri till min meritlista. Jag har gjort några kort förut men varje gång känt att det inte varit min grej. Jag gjorde också massa julkort till en marknad förra året men såg det mest som ett stort undantag.

Men nu så har jag gjort två kort och de har varit så otroligt roliga att göra. Det är Nina, min nya dt - kollega som inspirerat mig till denna collagestil. Det första var till svärmor som hade kalas förra helgen och det andra med fåglar är bara gjort för att det var roligt. Miriam tycker att det är sååå fint så hon har bett om att få det hela dan igår och idag. Härligt med en egen fanclub.

Stämplarna med flyttfåglarna är från Forma Hantverk.

5 comments:

Anonymous said...

hej malena! jag vet inte om peter sagt det, men vet du vad benjamin gjorde i tenhult? han lyfte jimmie. rakt upp o ner flera gånger. han tog tag runt jimmies ben o lyfte honom flera gånger. såå stark din son! tack för i helgen o tack för kortet du gjorde, det var väldigt fint!! kram

erica said...

Oj, vilka fantastiska kort du gjort. Den karriären ska du definitivt fortsätta med :D

Anna said...

Men Malena!! Det översta har jag ju sett innan och det är ju bara såååå fint. Det andra går inte av för hackor det heller. Gillar din kortmakarstil.

Vårkramen Anna

Anonymous said...

Oj! Det är inte bara jag som är imponerad. Då kanske det blir lite kortskapande på våra torsdagsträffar framöver :)

Var kommer föresten trädet på översta kortet ifrån?

Annica




annicaahlqvists.blogg.se

Anonymous said...

Hej Malena!!
Korten är verkligen jättefina! Vad roligt att du tyker det är kul... får se om det blir några minialbum i framtiden oxå!!

Ses på nästa träff!
/Emma
emmasscrapochpyssel.blogg.se