Thursday, April 24, 2008

Resa genom mitt liv

Jag är ingen vän av massa frågor om ditt och datt men det här tyckte jag var mycket givande. Nu har jag suttit jättelänge och tänkt mig tillbaka genom åren. Tänk vad mycket som hänt! Svårast var att komma ihåg vad jag gjorde i januari i år.....

Varsegoda - en liten resa genom mitt liv.

För 15 år sen (1993):
Jag bodde i Göteborg och jobbade i team med ungdomar i en kyrka. Jag hade precis varit i Ukraina på en omvälvande resa och sökte till Missionsskolan i Örebro. Jag tror att jag var på intervju precis i dagarna. Det var läskigt att söka något på riktigt, dels för att jag ville det och för att det skulle få konsekvenser för framtiden. Jag var på desperat jakt efter pojkvän utan att lyckas. Jag var också på väg att ta ett avgörande beslut i förhållande till min familj.

För 10 år sen (1998):
Vi hade bott i Finspång sen i augusti 1997. Arbetet som ungdomspastor var roligt men jobbigt. Ett halvår senare skulle jag bli sjukskriven så detta var lugnet före stormen. Vi hade varit gifta i två år och längtade efter barn.

För 5 år sen (2003):
Första våren i huset här i Borggård. Benjamin var 2.5 och vi förberedde papperen för Miriam. Jag läste halvtid till lärare med flera resor till Stockholm och så jobbade jag halvtid på skolan. Det var mina första år som SO-lärare och det var väldigt roligt.

För 3 år sen(2005):
En vår med Miriam då jag var mammaledig på halvtid. Hon var trygg och glad och vi bara njöt av livet. Jag jobbade halvtid och hade en bra klass och klassföreståndarkollega.

För 1 år sen (2007 ):
Jag hade precis kommit ur min mörka period och livet kändes som att segla på moln. Njuter av jobbet, kollegorna, våren, scrappingen - ja allt!!

För 3 månader sen (januari):
Jag längtar efter ljus eller snö. Julen är borta och jag har fyllt 37. Vill fota men har ingen inspiration. Vi var på Disney on Ice och det är snart stor Scrapträff. Jobbar 75 % och fick trots allt ett bra schema och den nya mattegruppen funkar bra.

Igår (23 april):
Jobbade min långa onsdag och skällde och stod i men fick respons. Bra lektioner men några saker som gör mig arg som jag måste ta tag i. Pizza till kvällsmat och barnen gör pärlplattor så att de inte vill gå och lägga sig.

Idag (24 april):
Jag jobbar lite hemma och på skolan. Har massa att rätta och förbereda. Ska packa inför helgen.

Imorgon (25 april):
Jag jobbar fram till två och sen ska vi åka iväg till scrapeventet i Helsingborg för att pyssla, prata och ha KUL!!!!

Om ett år (2009):
En orealistisk dröm är att vi precis är på väg till Sydafrika för en lillebror eller lillasyster men det kommer dröja längre - men mirakel kan ju hända!
Miriam börjar inskolning för skolstart till hösten.
Jag kanske är på väg till någon annan arbetsuppgift.
Peter har jobbat länge på nytt jobb och vi håller på att bygga en tvättstuga till mig.

4 comments:

Annika W said...

Spännande! Visst är det lite hisnande att tänka både bakåt och framåt. Man förundras över hur fort tiden går, och kan inte låta bli att oroas lite över det som kommer... Åtminstone om man är som jag!
Ha så härligt på eventet! Kram!

Joy for Health said...

Otroligt intressant att läsa om!! Jag har gjort en likadan också, tyckte det kändes så spännande..

Anonymous said...

Kul att läsa och få veta lite mer om dig!
Jag tror jag härmas!;-)

kram, Lotta

Ciqi said...

Det här var coolt!! Roligt att läsa,Malena!
Jag ska också prova att minnas.

/Kicki Lundin