Wednesday, March 04, 2009

Kryssningsalster del 1

Jag har scannat några av de layouter jag gjorde i helgen på den underbara kryssningen. Jag är fortfarande trött och upprymd över resan och alla trevliga människor. Jag har inte alls velat jobba i veckan men det är ju inget jag bestämmer över. Det är rivstart och fullt ös som gäller på jobbet. Den här veckan är speciell för vi har mattevecka för niorna. Det innebär att vi har matte mellan 8-11 och imorrn är det jag som ansvarar för bråk och procent. Det betydde massa extra förberedelse och lite nervositet.
Jag fick i helgen mitt första DT-paket från Arkivet och jag skapade flera layouter. Men de blev kvar i Göteborg och deras butik. Ni kan nog se dem på mässan också. Känner ni igen en layout från mässan och berättar det här så utlovar jag ett litet pris.
Några av kurslayouterna är inte riktigt klara än så det blir del 2. Men här kommer del 1.

Vi började helgen med Linas kurs där vi scrappade i grönt och orange. Det var verkligen roligt att få göra en Lina-layout och pröva lite nytt som att spraya på layouten. Papperen passade perfekt till ett foto från min födelsedag.


Den sista kursen handlade om att göra en liten byrå av tändsticksaskar vilket inte är min grej. Papperen till projektet kommer ifrån Inkido och jag scrappade två layouter istället. Kursledaren hade gjort en sån grafisk effekt på byrån vilket jag ville pröva - så tack för inspirationen.


1 comment:

Anonymous said...

Självklart känner man igen dina alster. De prydde sin plats i arkivets monter och min favorit var den mad istappen med det infrusna grässtråt. Den var läcker! Gillar det du gör och vill tacka för all inspiration./Anna