Sunday, March 08, 2009

Vecka 10


Ännu en vecka har passerat i vår familjs liv. Benjamins uppgift i familjen är att bära ut sopor. Det är inte alltid så roligt och när jag tog fram kameran blev det hela fruktansvärt pinsamt. Men fort gick det så det kanske är ett knep att ta till fler gånger. Miriam åkte Vasalopp med dagmammorna och fick fin medalj. Jag besökte Benjamin i skolan på tisdagen vilket alltid är roligt, både att se hans kunskaper och kompisrelationer. Onsdagen var studiedag vilket innebar jobb för mig och Busfabrikbesök för resten av familjen. Då köpte också Benjamin sin högt efterlängtade Zorroklubba. Den har han med sig överallt nu tom i sängen fast det var obekvämt. Miriam var på gympa och vi fikade vattenmelon en kväll. På söndagen tog vi ett härligt familjefoto. Det fick sitta i mitten för det såg så mysigt ut där.
Jag fick en fråga om hur jag får till bilderna. Jag använder en färdig mall som Ali Edwards gjort. Jag har köpt den här. För att få den att fungera läste jag här Mallen är gjord som en 12 x 12 layout men jag tar bort det understa lagret och så beskär jag den så stor jag vill ha den. Sen skickar jag iväg den för framkallning och brukar välja storlek 15 x 13 cm. Det är de fotona jag använder sen när jag scrappar.

No comments: