Monday, March 09, 2009

Sasafrasl Lass Vintage Yummy hos Scrapaddicted

Sassafras Lass har alltid gått sina egna väger när det gäller scrapbookingprodukter. De tillverkar alltid papper och dekorationer som är lekfulla och lite galna. Man blir bara glad och lycklig av att titta på och skapa med deras produkter. Sen några serier tillbaka är den mönstrade och vågiga kanten ett signum på deras papper så även denna gång. Den här serien heter Vintage Yummy och är lite gammaldags. Tankarna går till barndomens leksaker och bokmärken. Min dotter blev väldigt förjtust i den här serien. Ett gott betyg som jag också delar! Här finns alla deras papper och dekorationer.


Härligt gult. Här har jag använt både fram, baksida och bård samt en bit av korsordspapperet. Här har bokstäverna blivit för gula i scanningen. Det är skillnad i verkligheten på stickers och bakgrund. Som prick över i:et har jag satt en liten knapp från stickersarket.

Jag har klippt och rivit små bitar av i stort sett alla papper i serien. Jag har klippt ut ramar och bårder och skapat en egen bård i kanten på papperet. Bokstäverna är stickers och av härlig kvalitet. Jag gillar särskilt de mönstrade rundlarna i mitten på a och o. Det här är min hörna där jag får utlopp för min skaparlust. Detta är min oas i mitt hem. Bakgrundspapperet finns: här


Arket med dekorationstickers innehöll bla ett rosa moln och en rosa blomma. Jag var bara tvungen att använda det och foton med de färgerna har jag ju en del. Den ena biten papper är en sådan bård jag nämnde förut och den andra är en bit av baksidan på det här papperet.

Fina blå toner finns också i serien. Rutor på baksidan här och rådjur härifrån och bården här och en stickersblomma.



Jag har haft dessa foton framme flera gånger men inte förräns jag fick blå rådjur på papperet kändes det rätt. De gula bokstäverna blev en härlig kontrast. Jag skrev först hela historien på det mönstrade papperet men det är väldigt svårt att läsa så jag fick korta ner historien genom dymoremsorna. Den långa berättelsen om tältningen finns där likt en skatt att leta fram mellan mönstret.


Miriam blev väldigt kär i det här papperet. Hon kände sig som den cyklande flickan och så med rosor och ankor blir det perfekt. Jag har dämpat mönstret med en bit vellum som jag även har skrivit historien på.

1 comment:

T.W said...

Sassafras har verkligen härliga nya papper & dekorationer~
Älskar alla dina layouter med dem!