Monday, May 25, 2009

Njut av livet - Forma Hantverk

Forma Hantverk har några väldigt fina textstämplar med underbara uppmaningar som denna - att njuta av livet. Att njuta av livet innebär mycket men i vår familj är det framförallt att ta oss tid att bada i vår badtunna. Det är så mysigt att sitta där i värmen tillsammans när kvällen faller runt omkring. Jag har skrynklat vellum och satt som bakgrund till fotona och dekorationerna. Jag stämplade textstämpeln på vitt då bakgrundspapperet var mörkt och jag ville skapa kontrast på layouten. Jag har sedan plockat upp det vita genom en spets, ett hjärta, en bit frill och knappar. Det skrynklade vellumet har jag häftat i hörnen som en extra effekt. Det sitter ändå för jag har satt fast det med bred dubbelhäftande tejp för den behövde något starkt för att hållas på plats och plattas till lite. Bakom fotona sticker det fram bitar av Pastell Småblommigt i grönt.

No comments: