Sunday, May 24, 2009

Vecka 21

Åhh vilken underbar vecka - eller långhelgen var det väl som var bäst. Jag har verkligen fått smak på att vara ledig och ser fram emot att jobba bara tre veckor till och sen ha sommarlov. Det är dessvärre tre mycket intensiva veckor med avslut av det gamla och laddning inför det nya nästa termin. Jag ska byta skola och årskurs och kollegor och allt möjligt. Mycket nytt och spännande. Mycket sorgligt att avsluta och lämna. Nästa vecka blir det betyg i första hand. Sen blir det packning av mina grejer och sen blir det packning av allt som sexorna ska ha nästa år. Jag ska hinna hälsa på nya elever och ha föräldramöte samt ha avslutningsgrejer med både elever och kollegor. PUST!!!! Men jag tar en dag i taget så löser det sig.


Veckan som gått har varit full av gemenskap i familjen. Benjamin var sjuk i början på veckan och fick en dag följa med mig till jobbet. Efteråt åkte vi till favoritpizzerian för lunch. Miriam har varit på besök på skolan inför höstens skolstart och hon har varit så nöjd med sin lärare och klass. Det var avslutning med dagmammorna och barnen visade sina fina käpphästar. Miriams andra tand åkte äntligen loss, precis som förra gången hade den nya nästan helt kommit fram bakom. Vi bade badtunna på torsdagen och njöt av sommarkvällen. På fredagen hade vi en familjedag för att fira viktiga datum i familjen; telefonsamtal om båda barnen och den dag vi mötte Miriam. Vi åkte först till badhuset i Finspång, sen vidare till Norrköping för lunch på Kina restaurang. Vi shoppade en stund och sen åkte vi till Söderköping för efterätt på Smultronstället. Resten av helgen har vi varit hemma och klippt gräs och pysslat om växter. Peter har avslutat ett gammalt projekt runt sandlådan - det blir så fint!

2 comments:

Monica said...

Spännande med allt nytt! Lycka till...

Saawan said...

Åh grattis i efterskott till barnbeskedsdagar och familjedag, vi firade vår tvååriga barnbeskedsdag i torsdags och det var jättemysigt.