Sunday, May 17, 2009

Vecka 20 - igen


Jag var lite för ivrig förra veckan eller så får vi skylla på att tiden går så fort så man inte hinner med. Nu är det v 20 och inte då.
Den här veckan var först väldigt fotofattig men så kom söndagen med strålande väder och härligt ljus.

Jag hittade Benjamin på golvet i köket spelandes på sin blockflöjt. Efter förra helgens konsert har inspirationen varit på topp för spelandet. Han satt då och spelade igenom hela boken.
Miriam var traditionsenligt med sina dagmammor på en gullviveutflykt på tisdagen så hela veckan har vi njutit av de vackra blommorna. Miriam njuter av alla blommor i trädgården och Benjamin cyklar som en tok -jämt. Jag var på besök i skolan där de övade in ett avancerat dansnummer på rasten. Vi har grillat tre kvällar den här veckan - underbart! Jag var förbi tomatodlingen för att köpa ägg, gurka, saltgurka, tomater och gurkplantor till växthuset. De har massor med närproducerat i sin lilla butik-helt underbart. På söndagen var det söndagsskolans avslutning där barnen fick spela sina instrument om de ville. Som vanligt gick också alla barnen förbi ljusträdet för att tända ljus och be. Det är så härligt och fint att se alla barn rusa dit söndag efter söndag. På eftermiddagen när vi lämnat vårt extrabarn så åkte Miriam och jag förbi en maskrosäng och hon gick med på att stanna och fota en stund. Det blev många härliga bilder!!!

No comments: