Tuesday, January 20, 2009

Får man tycka om en så misslyckad bild?

Det här fotot tog jag i söndags då Hällestads teatergrupp hade föreställning. Peter var med som musiker, sångare och skådespelare. Benjamin var också med som gruppens trummis och han var så duktig. Han är en helt sanslös naturbegåvning på trummor. Det var med stor spänning som vi skulle få se föreställningen. Det var en bra och tankvärd föreställning med temat de sju dödssynderna och jag var både stolt mamma och fru.

Tyvärr satt musikerna bakom en skärm så det var omöjligt att fota. Under sista låten gick jag fram i alla fall med kameran och testade att smygta. Det var alldeles för mörkt och massa grejer ivägen men jag tryckte av. Benjamin tittade upp på mig och såg så stolt och glad ut. Bilden blev helt knasig men ändå så gillar jag den. Jag tog en med blixt också då den första kändes helt misslyckad. Ni får se båda bilderna och kanske är det så att de båda tillsammans berättar historien om hans spelglädje.



3 comments:

Anonymous said...

Även misslyckade bilder kan berätta sin histora. Jag har två "misslyckade" kort i bloggen idag, som passade perfekt till det jag vill säga! Så jag tycker det är helt okej att även tycker om det som inte alltid är helt perfekt.

kram

Spooky said...

Visst får man väl gilla misslyckade bilder.. De var ju jätteläckra. :)

Anonymous said...

Jag måste säga att jag tycker om den översta väldigt mycket, den är härlig, mysig och inte alls särskilt misslyckad kan jag tycka! Det är ju minnena och tankarna du har bakom fotot som dessutom gör bilden!