Thursday, January 01, 2009

Vilken dag - vilken start på ett nytt år!!!!!

Vänner till oss hade igår pratat om att åka till en sjö och åka skridskor. Det lät verkligen som en underbar idé och när jag väcktes av s0lsken i morse var det självklart att rusa upp och packa väskorna. Benjamin klagade på ont i örat men vi drog på honom en tjock mössa och tog med värktabletter. Det känns som att en sån här dag är så sälllsynta att det verkligen gäller att passa på.

Skridskor på och matsäck packad. Framme vid Lövnäs (goda vänners sommarstuga) kändes det som att landa i himlen. Solen sken och isen var blank och kristallklar. Just utanför Lövnäs var den alldeles slät och man såg botten. Vi åkte runt och bara njöt. Många passerade med längfärdskridskor och intygade att isen var dundersäker vilket lugnade oss amatörer. Våra vänner kom liksom de som bor på Lövnäs. Det bliv trevligt prat, lek med hund, eld på isen och massa frisk luft.

Jag fotade men har nästan aldrig fotat i vintersol så jag har en del erfarenheter att ta med mig till nästa gång. Minnen har jag i allafall vilket är viktigare än perfekta fotografier.


Två bilder kommer här. En motljus bild som blev helt magisk och så den underbara isen som sonen gör mönster på.



Benjamins örvärk gick över under dagen. Det är kanske så att solsken och frisk luft är bra kurage för diverse åkommor.

1 comment:

Anonymous said...

Vilka vackra isfoton!!!
God fortsättning!