Friday, January 30, 2009

Vecka 5


Den här veckan blir det ännu mer fusk fast ändå inte. Jag bestämde mig i början på veckan att jag skulle dokumentera vardagliga miljöer och närbilder. En sån plats är vår stormarknad som vi är alldeles för ofta på. Jag hämtade Benjamin och en kompis på skolan och sen vidare för att plocka upp Miriam hos sin dagmamma eller reserven. Båda bor på landet så det är vackra vyer jag får se både morgon och eftermiddag Ja, vi bor ju också på landet och skolan ligger bredvid en hästhage. Vår gata är bilden längst ner till vänster - det gula huset är vårt.

Det är många turer i veckan mellan jobb, skola och dagmamma. Mycket av våra viktiga samtal förs också i bilen på väg nånstans. Det är då man har tid att koppla och prata om livet.
Just nu är det mycket blöta overaller, torka vantar på elementet och stövlarna i skotorken. Mamman går ständigt omkring med sin älskade tekopp. En helt vanlig vecka i fam Anderssons liv.
Nu ska jag packa för att åka på scraphelg hos Helene i Stockholm. Det ska bli så fantastiskt roligt!!!

2 comments:

Anonymous said...

Du inspirerar mig alltid Malena! Därför har du en sån där award att hämta i min blogg - om du vill förstås.

Anonymous said...

Det där med att dokumentera vardagen känns så viktigt. Det där som man gör varje dag utan att reflektera över vad det är vi ser... Vackert har du gjort det!