Sunday, January 11, 2009

Miriams fotolift

I början på veckan så hade jag kameran framme och så började Miriam dra i mig till toaletten. Där finns det en hög med tidningar bla Fototidningar. - Jag vill göra en sån här, sa hon och drog upp tidningen framför ansiktet. Hon hade suttit många gånger på toaletten och tittat på bilden och fascinerats av ansiktsuttrycket. Hon tog bort tidningen och gjorde några miner med munnen som jag fotade. Jag fattade inte först hur likt det var utan såg det när jag tog upp bilderna i photoshop. Först tänkte jag ta om dem för skärpan blev inte den bästa men jag har bestämt mig nu för att låta spontaniteten segra framför perfektion. Jag har skapat en egen absurd känsla genom att bara låta munnarna vara färglagda.

Det är roligt i alla fall att hon har så mycket egna idéer. Jag ska föreslå andra fotoliftningsprojekt som jag hoppas hon nappar på.

1 comment:

Millanprillan said...

Hej! Härliga bilder du har! Tänkte höra om det är ok att länka till dig ang "dagens foto"? Du får gärna länka tillbaka!
/Millan