Thursday, January 29, 2009

Snorkel från Cosmo Cricket

Cosmo Crickets Snorkel innehåller sju st papper. Det är dubbelsidiga papper och två av dem innnehåller borders och olika rutor. Det är en färgglad serie och alla papper gör en så glad. Det är sommartema som namnet avslöjar. Hela serien är en hyllning till sommar, sol och semester med mycket bad. Papperen är tjocka och mönstret är lite slitet. Helt underbart med andra ord!!

Miriam dotter ville göra som framsidan på tidningen och jag skulle ta kort. Jag har framkallat bilderna med bara munnarna röda för att skapa lite absurd känsla. Det röda på papperet passade perfekt. Jag har använt både fram och baksida till den här layouten och för att lyckas med det skar jag ut en ruta bakom fotot. Papperet heter Boardwalk.


Enkelt och fokuserat på fotot. Ett minne från veckan med is här i vårt samhälle. Texten i härliga färger finns på borderpapperet tillsammans med många andra underbara citat.


Till det här fotot ville jag frossa i gult. Thickersbokstäverna och de gula grejerna är utklippta från det papperet som heter Current. Solen finns på papperet med olika små kort på.
Mera gult med det här papperet och olika journalingrutor från papperet ovan.

Mera gult med det här papperet och olika journalingrutor från papperet ovan. Här blev det en tokfrossa i små bitar från borderpapperet och kortpapperet. Fotot gör mig så glad så glada mönster och uttryck passade perfekt.


Det här papperet heter Schools Out och är fullt av fiskar i alla färger. Jag tyckte att fotona på min duschande fisk till son passade bra. Jag har använt en bit kollegieblockspapper som bakgrund för fotona. Bokstäverna är thickers från American Crafts och hjärtat från Heidi Swapp.

2 comments:

Nina said...

AAAaaaawwww!! Vilka UNDERBARA HÄRLIGA GLAD-layouter, Malena! Jag måste bara ha de där papperna! :)

Tessalonika said...

Vilka underbara LO.n du gjort...Gillar verkligen din stil:) Och pappren är ju supersnygga...Dem får jag leta efter...Vet du någon som säljer dem??