Friday, February 20, 2009

Fredagens layouter är skisslayouter

Jag scrappar inte ofta efter skisser men när jag gör det ska det vara Helenes. När jag får en av hennes skisser på mailen så triggas alltid min kreativitet igång. Jag är glad och tacksam för att jag får möjligheten att skapa efter skisser till SWEscrapbook bloggen.




Två layouter som visats där under vintern. Den översta handlar om farfars present till henne i somras. En gräslig bil som låter och snurrar - och aldrig går den sönder heller. En mycket enkel layout med glitterlim som markering runt texten och så ett rosa hjärta som dekoration.
Nästa layout är en frossa i mönstrade papper. Jag älskar att plocka småbitar och få ihop det till en helhet trots att de är så olika var för sig. Den gememensamma nämnaren är prickigt. Det är roligt att scrappa foton som detta som verkligen fångat hans glädje!

No comments: