Friday, February 06, 2009

Inget ont som inte har nåt gott med sig

Igår var jag hemma också fast jag hade bestämt mig för att gå till jobbet. Jag sov urdåligt men gick upp och gjorde mig i ordning. Mitt i frukosten så bara rasade alla krafter ifrån mig och jag började nästan gråta. Jag fick ringa jobbet och vara hemma en dag till.

Jag sov hela förmiddagen och skulle scrappa på eftermiddagen. Först skulle jag bara röja lite och plocka upp efter resan. Det slutade med att jag städade hela hörna inklusive två dåligt samvetehögar med papper och halvfärdiga layouter. När jag sen scrappade så gjorde jag faktiskt klart tre av de där som bara blivit liggande.

Idag tog jag fram kameran och dokumenterade ordningen:

Min hörna är just ett hörn av sovrummet. Rummet innanför är en garderob som jag tagit bort dörren på. Där har jag stämplar, färg, Revolution och allt annat skräp och pysselrelaterat. Det är sånt jag inte använder så ofta helt enkelt. Jag har ett draperi uppsatt så att jag slipper se alla hyllor från sängen. Det täcker inte hela hörnan men det räcker för att ta bort den värsta röran. Jag blir lätt stressad av att ha fylla hyllor som känns som att de kommer över mig när jag ska sova.
Min arbetsyta är liten, bara lite större än skärunderlägget. Det passar mig perfekt för då måste jag få undan sakerna. Till höger har jag en liten Billybokhylla med min verktygsväska ovanpå. På det översta hyllplanet står en skokartong med thickers och bokstavsstickers. På de andra två har jag två svarta korgar med plastkuvert från Biltema. Där förvarar jag i stort sett alla min dekorationer. Jag kommer visa och skriva mer om det här på Scrappizbloggen.

Till höger har jag en Ivarbokhylla och där har jag framförallt mina papper. Jag har alla mina papper i tidskriftssamlare som ligger ner. Jag har 6 st som är gjorda för att ligga ner och dessutom är de vinklade så att man lättare kommer åt sina papper. Jag har även några andra tidskriftssamlare. De på det nedre hyllplanet är sorterade efter färg och en med BG, SEI och Chatterboxpapper. På det övre hyllplanet har jag en med mönstrat papper och där ställer jag mina senaste köp. I de andra är det cardstock av olika sort och storlek. Vitt, svart, brunt har jag liggande i buntar av på ett hyllplan längre ner.
Jag förvarar också papper i en pappersväska. Där har jag både papper och cardstock och det är mest det senaste i den med. När jag ska iväg finns det alltid tillräckligt med bra grejer att scrappa med.
Jag har några hyllor ovanför arbetsytan med lite lådor och burkar. Bradslåda, knappburk, foton, frills, dymotape osv.

Jag har visat bilder förut men detta med min pappersförvaring är nytt sedan ett tag. Jag är supernöjd med att ha papperen så nära mig när jag scrappar. Jag använder mycket oftare gamla papper nu när det bara är att sträcka ut handen och bläddra. Förut hade jag en mappvagn som det bara hamnade grejer på vilket gjorde att papperen blev helt bortglömda. I den gröna mjuka burken har jag dekorationsförpackningar som inte hamnat i rätt kuvert i de andra korgarna än. De är också lite uppsamlingsplats för småplock som kommer fram under skapandet.

No comments: