Sunday, February 08, 2009

Vecka 6

Jag är fortfarande helt förundrad över att det finns så många guldkorn i min vardag. Jag har sedan nyår sammanfattat veckan i 10 bilder och jag inser nu att jag sedan dess levt i mycket mer i nuet och sett varje dag som en speciell gåva. Det låter så klyschigt men det är sant. Jag har inte längre långa perioder som jag knappt kommer ihåg utan jag stannar upp och njuter av både små och stora händelser. Det är inte heller framtvingat att dokumentera utan det bara sker. Mitt liv med min familj sker just nu och kameran är en del av det livet. Kameran och dessa sammanfattningar gör att jag ser vad som sker vilket jag är så otroligt glad och tacksam över.

Vecka 6 var en tung vecka pga min sjukdom. Först magsjuka och sen influensa som jag fortfarande inte är helt bra ifrån. Imorron blir det jobbet i alla fall. Fotot på tv:n med melodifestivalen får symbolisera en del av allt mitt tv-tittande i veckan. Melodifestivalen är också en stor händelse i vår familj så bilden rymmer dubbla berättelser.

Första bilden var synen som mötte mig tisdagmorgon. Familjen hade varit i ishallen på måndageftermiddag och i hallen stod alla väskor + tusen andra skor. Det gick knappt att komma varken in i köket eller ut genom dörren.

Miriam har äntligen fått hjälp av sina förädlrar att pyssla med sin julklapp - ett paraply med textilfärger och andra dekorationer. Koncentration med tungan rätt i mun.

Veckan har också gått i cigarettens tecken och då pratar vi om tuggummicigaretter. Det började med att Benjamin fick en cigarett av granntjejen. Sedan ringde han till sin far som köpte en ask på vägen hem. Sen var Miriam tvungen att få en ask så Peter fick gå till godisaffären igen och köpa. I fredags så gick Benjamin in själv och köpte två askar som har "rökts" upp under helgen.

Veckan fortlöpte med innebandyträning, snöfall, nagelacksköp (även här var fadern inblandad - han är svag för sina barn), extrabarn och pulkaåkning.

En vanlig vecka kantad av sjukdom men ändå en härlig vecka mitt i vårt liv!

No comments: