Monday, February 16, 2009

Två vardagsbilder

Vi börjar dagen med två layouter med vardagsbilder. Den första visades på Scrappiz igår och föreställer min älskade make med den mycket irriterande telefonen i högsta hugg. Det känns som att han alltid pratar i den och att den ringer i tid och otid. Rubriken på Scrappiz var att scrappa ett irritionsmoment. Fast när jag ser bilden och layouten blir jag inte arg utan bara glad över att han är min man. Det är så här han ser ut en vanlig morgon i januari och det är den mannen jag älskar.

Den andra layouten handlar om min dotters härliga fötter som hon alltid sitter så här med - i kors. Barfota är hon också alltid och ingen förstår inte att hon inte fryser. Layouten är en scraplift av en layout i ett nummer av Scrapbooking Trends men jag hittar inte det just nu. Jag gjorde den när jag var i Stockholm. Det är skönt att scraplifta för att då kommer man igång och testar lite nya saker- jag måste göra det mer.

No comments: