Monday, February 16, 2009

Scrapaddicted layouter med October Afternoon

October Afternoon har kommit att tillhöra mina absoluta favoriter. Jag älskar allt de gör. Serien Countyfair är ingen undantag. Deras papper och dekorationer är både tuffa och söta. Färgerna är mustiga och varma och väldigt användbara. Det enda problemet med underbara produkter är att det nästan gör ont att använda dem. Men samtidigt så vet jag de kommer med nya serier som jag kan göra layouter av - igen och igen. Countyfair är serien som har lite lantligt tema med blått, brunt och orange som genomgående färger. Tankarna går till sommarens blåa hav och vinterns gnistrande snö. De passar till hela livet! Scrapaddicted har massor av October Afternoons papper och dekorationer.

I somras hyrde vi en båt på vår semester med motor som vi lyckades köra på en sten så den la av. Det vara bara att ta fram årorna och ro hem. Det gick ingen nöd på oss - solen sken och vi hade matsäck med oss. Och alla hjälptes åt med årorna. Som dekoration har jag använt alphabet tabs från Elles Studio, som finns i många härliga färger. Jag har också använt blommor från Sassafras Lass.


Jag har lagt på en ram i photoshop för att få fram effekterna runt fotot. Eftersom ramen är "lös" i kanterna placerade jag fotot på ett vitt cardstock. Det är roligt att leka med enkla layouter och låta fotot och sparsamt med dekorationer vara i fokus. Jag använde en journalingruta och några bitar mönstrat papper. Den lilla datumremsan är också från Elles Studio. Jag hade först tänkt skriva på den randiga journalingrutan men när jag fäst den var det så snyggt att ha den ren så jag klämde in min lilla text på den lilla lappen istället.

Här har jag också lekt med enkla rena former. Jag tog en journalingruta och kapade av toppen för att få texten: I love.... Sen vände jag på rutan eftersom de är mönstrade på båda sidor. Jag kompletterade texten med röda bokstavstickers för att lyfta upp det röda från tröjan.

Jag gillar verkligen journalingrutorna med sina små textsnuttar. Det behövs inte mycket mer än: The best day - det syns ju hur nöjd min son är över sina blommor och insats på teaterföreställningen.

Jag har planerat att dokumentera varje vecka med 10 bilder sammansatta med en mall i fotoshop. Det här är min första scrappade layout med fotot. Här har jag gjort en egen overlay med en av stämplarna som hör till October Afternoon-serien.

No comments: